Pages

Feb 4, 2012

Sejarah Hitam

Hello Assalamualaikum

agak lama jugak dah blog aku ni terabai dan di anak tirikan. Maafkan mama sayang :'( back to the story. Dulu aku aktif dalam sukan. Bukan nak show off tau. Untuk menyihatkan tubuh badan jugak la kan. In fact kulit aku tanned gila masa tu. Tapi rasa itu aku abaikan. Aku minat gila dengan sukan dan aku mula aktif sejak umur 9tahun. For short pada tarikh 2 APRIL 2011 bermulanya sejarah hitam dalam hidup aku. So sad kan? masa tu wakil sekolah for netball team. Pagi yang indah kini sudah gelap. Aku punya posisi 'C'. So kerja aku jaga satu padang. memenatkan babe. gila tak penat dah la match 12.45pm. panas kot mana tak tanned nye. balik rumah dah macam bangla tahu. Ok masa tu tengah lawan budak SMK* malas nak mention nama sekolah tu. hanya yang terlibat tahu. walaupun aku kecik tapi jangan pandang rendah tau dan jangan pandang tinggi sebab aku rendah. Wah merapu pulak . Ok2, biasala kalau kita hold the ball for sure secara automatic ada bodyguard yang tak diundang akan mengerumuni kita kan. So pada masa aku pegang bola. Aku lompat dan sekaligus datang sorang minah ni. Tupppppppppppp! Aku landing atas tanah dengan tidak sempurnanya. Tanpa aku sedar minah ni langgar aku dengan dasyat nya. sumpah weh rasa kena langgar dengan kereta. Masa aku jatuh tu kaki aku tah macam mana yang aku tahu tulang lutut aku senget . Dannnnnnnn. dunia aku hampir dalam kegelapan. Aku cuma sempat dengar bunyi " Prakkkkkkkk!"

Bila aku hampir pengsan dalam 5-6minit PBSM dengan tergedek-gedek baru nak angkat aku. Aku tak nampak apa2 cuma rasa badan atas scratcher. Bila aku dah sedar ke dunia yang nyata kaki aku sakit sangat. Yang teramat sangat, Ya allah tak dapat aku nak describe macam mana. Aku ingat terseliuh biasa. tapi bila tengok keadaan kaki aku yang teruk aku tau yang sesuatu akan jadi. Aku tak dapat jalan berdiri apa lagi. so pengurus bawa gi hospital. Kaki aku kena balut. tehn balik ke padang semula aku try nak main sebab takda pengganti untuk 'c'.Tapi kaki aku tak dapat nak gerak! Unfortunately, sejak dari hari tu AKU DAH TAK DAPAT BERSUKAN! lutut aku tak berfungsi dengan baik. Sampai la sekarang dan aku sangat marah dekat budak yang agak kurang ajar langgar aku. Kau tau tak aku merana sampai sekarang? Aku tak dapat lari 100m main bola baling jaring and whatever it is. Masa aku jatuh kau la orang yang gelak sakan. Kau suka kan? Kejam sungguh. Tapi kena terima kenyataan yang memang aku tak boleh bersukan. Aku nak jalan pun masa tu kena ada tongkat.Kaki aku dah tak macam dulu. Kaki kanan lutut problem kaki kira pernah patah. Dugaan dalam dunia. Bersabar jela. Terima kasih kerana buat aku derita wahai insan yang aku hormati.

No comments:

Post a Comment